ایران کارتن پلاست؛ گامی نو در قله‌های مرتفع صنعت

شاید اکثریت ما از آن دسته آدم‌هایی باشیم که کاربرد علوم مختلف در زندگی را به خواندن تئوری شکل آن‌ها ترجیح می‌دهیم و بیشتر از اینکه حفظ عناصر جدول مندلیف را دوست داشته باشیم، به نحوه کاربری این عناصر در روزمره و استفاده‌ی عملی از آنها تمایل بیشتری داریم. یکی از علوم پر کاربرد در زندگی جوامع انسانی و به خصوص در سده‌های اخیر و البته قرن جدید، علم شیمی است. علمی که با جابر بن حیان و لاوازیه شناخته می‌شود، بیشتر از آن چه فکرش را می‌کردند، با زندگی‌مان پیوند یافته و کاربرد‌هایش بسیار به چشم دیده می‌شود. اگر علاقه‌مند به کاربرد این علم هستید، شاید بهتر است بدانید صنعت کارتن پلاست  یکی از همین موارد استفاده است. برای دانستنی‌های بیشتر با ما همراه باشید.

کارتن پلاست چیست؟

از آن‌ جایی که کارتن پلاست‌ در صنعت‌های مختلفی موارد استفاده دارد، لازم است ابتدا ماهیت و سپس نحوه‌ی کارکرد این محصول را بدانیم. کارتن پلاست به روش اکستروژن تولید می‌شود؛ اکستروژن که معادل فارسی آن برون‌ریزی می‌باشد، یکی از روش‌های حجمی برای تغییر شکل مواد با هدف کاهش ضخامت محصول و یا سطح مقطع آن است. کارتن پلاست با روش یاد شده و از جنس پروپیلن می‌باشد. پروپیلن یکی از پلاستیک‌های پرمصرف و با مقاومت شیمیایی بالا است. این ورقه‌های کارتن پلاست  که به صورت موازی توسط صفحات عمودی به یکدیگر وصل می‌شوند و به صورت سیلک اسکرین قابلیت چاپ پیدا می‌کنند، در واقع دو ورقه مسطح هستند که در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. سیلک اسکرین در واقع استفاده از پارچه‌ی توری ظریفی غالباً ابریشم بر روی سطح ورقه‌ی استنسیل به عنوان تکیه گاه است. کارتن پلاست  که به شیوه‌ی مقوایی دایکات می‌شود، دارای ورقه‌هایی با ضخامت از ۲ تا ۱۴ میلی‌متر و عرض‌هایی از ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ است. این ورقه‌های کارتن پلاست  در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود و دارای مزایای بسیاری هستند. این ورقه‌ها که به صورت ضد آتش، ضد ضربه، ضد آفتاب، ضد رطوبت و ضد انواع میکروب و باکتری ارائه می‌شوند، دارای نام‌های مختلفی چون پلاست پک، پلاست شیت، کروگیت پلاست شیت، ورق کارتن پلاست شیت و ورق کارتن پلاست در این صنعت هستند. این ورقه‌ها بسیار سبک هستند و وزن آن‌ها به صورت تقریبا یک ششم وزن شیشه و یک سوم وزن آکریلیک است.

بیشتر بخوانیم :قیمت کارتن پلاست

در زندگی روزمره چه استفاده ای دارد؟

کارتن پلاست  دارای مزایای زیادی در زندگی و استفاده جهت صنایع است. ورقه‌های کارتن پلاست  که در برابر رطوبت و ضربه و عملیات‌های شیمیایی و فیزیکی مقاوم هستند، در صنایع کشاورزی، ساختمان سازی، خودروسازی، لوازم خانگی، تبلیغاتی، بازیافت انواع زباله، دکوراسیون و ماکت سازی مورد استفاده هستند، اما شاید مهم‌ترین کاربرد این ورقه‌های کارتن پلاست  استفاده از آن‌ها در صنعت بسته بندی می‌باشد. کارتن پلاست‌ در بسته بندی مواد غذایی، امورات پستی، بسته بندی لوازم خانگی و از این قبیل کاربرد دارند و به دلیل وزن سبک، ضد اشتعال بودن، بی‌تاثیر در برابر ضربات و رطوبت و مقاومت در برابر آب و آفتاب بسیار مورد استفاده هستند و به همین دلیل، عمده کاربرد این ورقه‌‌های کارتن پلاست  در بخش بسته بندی است.

در سایر بخش‌ها، کارتن پلاست  به طور مثال در بخش کشاورزی به عنوان محافظ نهال‌ها و گلدان‌ها، کانال آب، راکت گل و جعبه‌ی میوه، در بخش چاپ و تبلیغاتی به عنوان تابلوهای مناسبتی، انتخاباتی، تابلوهای راهنما و رانندگی و تابلوهای نمایشگاهی، در بخش خودروسازی به عنوان عایق پوششی، عایق صدا، کفی باتری و جدا کننده صندوق از اتاق، در بخش بازیافت و زباله کارتن پلاست  در مکان‌های بیمارستان، مدرسه، ادارات، پارکینگ منازل و مجتمع‌ها و اماکن صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورقه‌های کارتن پلاست به دلیل غیرسمی بودن کارتن و عمر مفید از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

کارتن پلاست نفیسمحصولات تولید شده ما چه تفاوتی با کارتن پلاست های معمولی دیگر دارد ؟

اما کارتن پلاست  چه ویژگی‌هایی دارد که این برند را از سایر برندها و محصولات آن‌ها متمایز می‌سازد و علت این تمایز و برتری در چیست؟! ایران کارتن پلاست با استفاده از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین ماشین آلات ایتالیایی و آلمانی در تولید انواع محصولات و کارتن‌ پلاست‌های درجه یک در کشور به سطح بالایی از اعتبار رسیده است. این مجموعه با دارای بودن ظرفیتی برابر با ده هزار تن شیت پلاست و مساحت سقف پوشیده‌ای معادل ده هزار متر مربع نه تنها در داخل کشور که در خاورمیانه و کشورهای اطراف جایگاه ویژه‌ای دارد و صادرکننده انواع محصولات پلاستیکی و کارتن پلاست  می‌باشد.

از آنجا که مجموعه ایران کارتن پلاست  محصولات خود را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و با اندازه‌های گوناگون تولید می‌کند و به قابلیت سبک بودن و ضد آسیب پذیری بودن و مقاومت در برابر انواع صدمات و غیر سمی بودن و قابل شستشو بودن و قابلیت استفاده چند باره و آنتی باکتریال بودن و بدون بو بودن و از همه مهم‌تر در عین بالاترین کیفیت مقرون به صرفه بودن توجه می‌کند، این شرکت کارتن پلاست توانسته است نام خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده‌ی شیت پلاست‌های متنوع ثبت کند و با برجسته کردن شعار خود یعنی “تخریب جنگل خیر، احیاء جنگل آری” تمام تلاش خود را در جهت توسعه‌ی محصولات خود با حفظ و عدم آسیب رسانی به طبیعت به کار گرفته است.

این شرکت محصولات خود را بر پایه مواد اولیه پتروشیمی مانند پلی پروپیلن تولید می‌کند و با تاکید بر هر چه سبک بودن و قابل بازیافت بودن، نقش خود را در حفظ محیط زیست و عدم استفاده از کارتن‌های کاغذی ایفا می‌کند و تمام این موارد شرایطی را به وجود آورده است تا شما بتوانید با خیالی مملوء از آرامش و آسودگی خاطر از محصولات این مجموعه استفاده کنید و در کنار نقش مکمل شما به عنوان حامل محیط زیست، از تولید ملی نمونه نیز حمایت کنید. اگر در صنایع کشاورزی، باغداری، بسته بندی، مواد غذایی، امور صنعتی و امثالهم نیازمند شیت پلاست هستید،

ایران کارتن پلاست را اولویت قرار دهید تا با سفارش آن در کمترین زمان ممکن، بالاترین کیفیت را دریافت کنید. و مطمئن باشید تمام تلاش مجموعه ایران کارتن پلاست در کنار همه‌ی اهداف صنعتی، جلب رضایت خاطر مشتریان و مصرف کنندگان محصولات این شرکت می‌باشد.

کارتن پلاست‌ در صنعت‌های مختلفی موارد استفاده دارد، لازم است ابتدا ماهیت و سپس نحوه‌ی کارکرد این محصول را بدانیم. کارتن پلاست به روش اکستروژن تولید می‌شود؛ اکستروژن که معادل فارسی آن برون‌ریزی می‌باشد، یکی از روش‌های حجمی برای تغییر شکل مواد با هدف کاهش ضخامت محصول و یا سطح مقطع آن است.

مهم‌ترین کاربرد این ورقه‌های کارتن پلاست  استفاده از آن‌ها در صنعت بسته بندی می‌باشد. کارتن پلاست‌ در بسته بندی مواد غذایی، امورات پستی، بسته بندی لوازم خانگی و از این قبیل کاربرد دارند

این شرکت محصولات خود را بر پایه مواد اولیه پتروشیمی مانند پلی پروپیلن تولید می‌کند و با تاکید بر هر چه سبک بودن و قابل بازیافت بودن، نقش خود را در حفظ محیط زیست و عدم استفاده از کارتن‌های کاغذی ایفا می‌کند و تمام این موارد شرایطی را به وجود آورده است تا شما بتوانید با خیالی مملوء از آرامش و آسودگی خاطر از محصولات این مجموعه استفاده کنید و در کنار نقش مکمل شما به عنوان حامل محیط زیست، از تولید ملی نمونه نیز حمایت کنید. اگر در صنایع کشاورزی، باغداری، بسته بندی، مواد غذایی، امور صنعتی و امثالهم نیازمند شیت پلاست هستید،