پد کارتن پلاست چیست؟

پد کارتن پلاست، از جمله محصولات تولید شده از جنس پروپیلن است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه محصولات پروپیلن در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شوند. این محصولات به دلیل قابلیت بسیاری بالایی که دارند جایگزین محصولاتی از جنس کاغذ و مقوا شده‌اند. پد کارتن پلاست کارآمدترین تکنیک برای انتقال قوطی های خالی، ظروف و بطری‌های مورد استفاده در صنایع غذایی و نوشیدنی هستند.

در حال حاضر به دلیل قابلیت‌های پد کارتن پلاست، از آن برای انبار کردن در حجم انبوه و ذخیره به صورت مناسب استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از این جدا کننده‌ها حمل و نقل محصولاتی از قبیل شیشه و بطری نوشابه، آب‌میوه، پت و غیره بسیار راحت‌تر و امن‌تر خواهد بود. از پد کارتن پلاست، برای تثبیت محصولات و برای پراکندگی وزن محتویات به طور یکنواخت استفاده می‌شود؛ تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها در طول حمل و نقل، عاری از هر گونه آسیبی هستند. همچنین با استفاده از پد کارتن پلاست ضخیم‌تر در بالای پالت‌ها، می‌توان محافظت بیشتری در زمان باز شدن پالت‌ها داشت و از ریخته شدن و شکسته شدن بطری‌ها جلوگیری کرد.

پد کارتن پلاست را در بازار با عنوان‌هایی مانند سپراتور پلاستیکی، جدا کننده کارتن پلاست، سپراتور کارتن پلاست و لایر پد می‌شناسند.

لایرپد کارتن پلاست

مزایای سپراتور کارتن پلاست

پد کارتن پلاست دارای ویژگی‌های و مزایای بسیاری است. سپراتور پلاستیکی به دلیل این مزایا توانسته است جایگاه ویژه‌ای در حمل و نقل محصولات حساس و شکننده از جمله بطری‌‌های انواع نوشیدنی پیدا کند. یکی از مزایای پد کارتن پلاست، مقاوم بودن و سازگار بودن با شرایط آب‌ و هوایی مختلف است. بافت این جد کننده در اثر رطوبت هوا در شهرهای ساحلی و شرجی، از هم گسیخته نمی‌شود. همچنین در اثر تابش شدید آفتاب در شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک دفرمه نخواهد شد. بنابراین به دلیل عدم فرسایش، این پدها یک بار مصرف نیست. می‌توان به دفعات متعدد و در مدت زمان طولانی‌تری، برای حمل و نقل و یا انبار کردن محصول از آن استفاده کرد. با توجه به دلایل ذکر شده در بالا می‌توان خرید این نوع سپراتور را مقرون به صرفه دانست. شما با پرداخت هزینه مناسب، می‌توانید از این محصول بارها و بارها استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای پد کارتن پلاست وزن بسیار پایین این محصول است. به دلیل سبک بودن فشاری بر روی محصول وارد نمی‌شود. در صورت استفاده از سپراتور پلاست با وزن بالا به دلیل محدودیت حمل بار به دلیل وزن سنگین، مجبور خواهید بود حمل و نقل را در دفعات مختلف انجام دهید. این مسئله به افزایش هزینه‌های شما منجر خواهد شد. اما استفاده از پد کارتن پلاست به دلیل وزن پایین، مانع تحمیل هزینه اضافی حمل و نقل است. پد کارتن پلاست بسیار بهداشتی است. رعایت بهداشت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در انتقال صحیح و اصولی محصول است. با استفاده از پد کارتن پلاست، می‌توانید از رعایت بهداشت هم در مدت زمانی که محصول در انبار قرار دارد و هم در زمان تحویل محصول به خریدار، اطمینان داشته باشید.

کاربردهای جدا کننده کارتن پلاست

جدا کننده کارتن پلاست برای ذخیره و ارسال محصولات در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. معمولاً این صنایع محصولات حساس و یا سنگین را تولید و جابجا می‌کنند. از جمله این صنایع می‌توان صنایع خدمات بهداشتی، آرایشی، مواد غذایی، الکترونیک و صنایع مرتبط با صنعت خودرو نام برد. پدهای لایه‌ای به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که  الزامات فیزیکی لازم و اساسی را برای حمل و نقل ایمن، سالم و بهداشتی محصولات تولید شده در این صنایع را فراهم کنند.
البته عموماً و به طور کلی پد لایه‌ای، به طور گسترده‌ در صنعت نوشیدنی به عنوان یک ورق تقسیم کننده به منظور جابجایی بطری‌های شیشه‌ای، ظرف انواع نوشیدنی‌ها و غذا استفاده می‌شود. این ورق‌ها تا حد زیادی انبار کردن محصول را بهبود بخشیده‌اند و علاوه بر این توانسته‌اند هزینه‌های  مربوط به بسته‌بندی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مزایای استفاده از پد کارتن پلاست

پد کارتن پلاست راه حل ایده آلی برای پالت سازی قوطی، شیشه و بطری‌های PET هستند. اگر شما هم در زمینه تولید انواع قوطی و شیشه فعالیت دارید و یا به عنوان تولید کننده نوشیدنی و مواد غذایی فعال هستید استفاده از پد لایه‌ای به عنوان  یک ورق جداکننده بهداشتی بین قوطی‌ها، شیشه و بطری‌های، می‌تواند وسیله‌ای عالی برای پالت‌سازی در صنعت شما استفاده شود. لازم به ذکر است به دلیل قدرت تحمل این جدا کننده‌ها، در بسته‌بندی محصول، می‌توان در فضای کمتری حجم و تعداد بیشتری از محصول را انبار و یا حمل کرد.

پد کارتن پلاست در شرکت‌های سازنده با دو ساختار تک برگ و دوجداره تولید و به بازار ارائه می‌شود. شکل دادن آن بسیار آسان و راحت است. این جدا کننده قابلیت این را دارد که کاملاً سفارشی سازی شود. رنگ‌های مختلفی دارد و قابلیت چاپ دارد. بنابراین می‌توان لوگو و طرح مورد نظر را بر روی آن چاپ کرد. به لطف ترکیب 100٪ پلی پروپیلن، آنها قابل شستشو، مقاوم در برابر رطوبت، روغن و مواد شیمیایی هستند و در پایان چرخه عمر خود 100٪ قابل بازیافت هستند.

این پدها محصول مورد نظر را می‌توانند در دمای بسیار پایین و بسیار بالا حفظ می‌کنند. این محصول کاملاً بی بو است. لایه لایه حمل و نقل بطری ها یا قوطی ها را به طور موثر تسهیل می کند و به شما کمک می کند تا به طور قابل توجهی در هزینه بسته بندی صرفه جویی کنید زیرا قابل استفاده مجدد و قابل شستشو است. از آنجایی که قابلیت چاپ دارند می‌تواند در جهت حمایت از هویت برند شما، لوگو و آرم برند شما بر روی آن چاپ شود. فرآیندهای شستشو یا ضدعفونی مناسب برای صنایع غذایی و نوشیدنی را امکان پذیر می‌کند.  شما می‌توانید طراحی خاص به سبک مورد نظر خود را داشته باشید.

انواع پدهای کارتن پلاست و نحوه‌ی استفاده از آن

پد کارتن پلاست در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. معمولاً پدهای کارتن پلاست در دو نوع راه راه و ثابت تولید می‌شوند و بر اساس ضخامت طبقه بندی می‌شوند. تا مقدار مورد نیاز قدرت را برای برآوردن نیازهای فیزیکی انتقال و انبار فراهم کنید. بسته به ضخامت برای حمل و نقل و انبار بطری‌های پلاستیکی سبک تا بطری‌های پر شد از نوشیدنی مناسب هستند. این جدا کننده‌ها معمولاً در شرکت‌های سازنده در سه ضخامت 2 میلی متر، 3 میلی متر و 3.5 میلی متر مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود. گوشه‌های این پدها معمولاً به شکل گرد برش داده می‌شوند تا در اثر تیزی گوشه‌های پد خطر بریدگی برای فرد وجود نداشته باشد.

در بسته‌بندی پالت ابتدا یک لایه لایه بر روی پالت های چوبی یا پلاستیکی در ابعاد مورد نظر قرار می‌گیرد. سپس بطری‌ها یا قوطی‌ها را به خوبی روی آن قرار می‌دهند. سپس یک پد پرداخت کننده دیگر روی بطری‌های به خوبی چیده شده، قرار می‌دهند. این کار را با توجه به ضخامت و نوع پد یک تا دو دور دیگر تکرار می‌کنند. بنابراین تعداد طبقات به اندازه بطری‌ها، تحویل آن و محل نگهداری آن‌ها بستگی دارد. همچنین پس از بسته بندی باید اطمینان حاصل شود که حمل آن‌ها به گونه‌ای است که انتقال توسط لیفتراک آسان است. بعد از اتمام بسته بندی، معمولاً قبل از استفاده از تسمه نایلونی برای بستن تسمه فولادی، از یک پد لایه‌ای ضخیم‌تر برای درپوش آن‌ها استفاده می‌شود. در نهایت لازم است که با استفاده از دستگاه بسته بندی اتوماتیک به خوبی در غشا بسته‌بندی شود. همچنین می‌توان مشخصات محصول از قبیل تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری را بر روی پالت درج کرد.

کاربرد پد لایه‌ای راه راه 3.5 میلی متری

ای نوع پد ایده آل برای بطری‌های شیشه‌ای کوچک و متوسط، قوطی، کوزه و سایر ظروف هستند. این پد قابلیت تحمل بار پالت انباشته با ظروف متوسط تا 2.5 تن بر اساس روی هم انباشته شدن 3 پالت را دارد. لبه‌های مهر و موم شده برای جلوگیری از آلودگی، بهره برداری لجستیک کارآمدتر به دلیل ساختار سبک وزن را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

کاربرد پد 2 میلی متری ساندویچی

پد لایه پلاستیک ساندویچی 2 میلی متری جامد، بسیار مناسب و ایده آل برای بطری‌های متوسط تا بزرگ و ظروف PET است. ساختار قوی‌تر این پد کارتن پلاست اجازه می‌دهد تا مناسب برای پالت ظروف شیشه‌ای سنگین‌تر باشد. همچنین به دلیل استحکام بار پالت انباشته با ظروف متوسط تا 3 تن بر اساس انباشته شدن روی هم 3 پالت امکان پذیر است. ساختار ساندویچی با سطح بیرونی سخت شده است تا در برابر ضربه‌های خارجی مقاومت کرده و دچار فرورفتگی و آسیب نشود. کاهش تراکم در بخش مرکزی این پد باعث کاهش وزن و انعطاف‌پذیری بالای آن می‌شود.

پد پلاستیکی ساندویچی 3 میلی متری

این پد بسیار ایده آل برای بطری‌ها و ظروف بزرگ شیشه‌ای، پلاستیکی،  فولادی و آلومینیومی است. ساختار قوی آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای بسته‌بندی ظروف شیشه‌ای سنگین‌تر، مناسب باشند. البته برای تثبیت ظروف پت سبک وزن نیز مناسب هستند. با استفاده از این نوع پد پلاستیکی بار پالت انباشته با ظروف بزرگ تا 3 تن بر اساس انباشته شدن 3 پالت می‌توانید داشته باشید. در این پد نیز ساختار ساندویچی با سطح بیرونی سخت شده برای در برابر ضربه‌های خارجی است و مانع فرورفتگی می‌شود.

مقایسه پدهای کارتن پلاست با انواع جدا کننده‌های مقوایی

پد کارتن پلاست در مقابل پارگی و سوراخ‌شدگی بسیار مقاوم هستند. اما ورق‌های مقوایی به راحتی سوراخ و پاره می‌شوند. ورق‌های کارتن پلاست در صورتی که در معرض گرد و غبار باشند به راحتی می‌توان با شست‌شو آن‌ها را تمیز کرد. اما در صورت آلودگی پدهای مقوایی نه تنها امکان شستشوی آن‌ها وجود ندارد بلکه این آلودگی به محصولات نیز انتقال پیدا می‌کند. در مقایسه با پدهای مقوایی، ورق‌های پلاستیکی بسیار بادوام هستند و حتی پس از تعداد زیادی چرخش در معرض سایش نیستند. درست است که هزینه خرید اولیه پدهای مقوایی پایین‌تر است. اما به دلیل عدم امکان استفاده مجدد مجبور به خرید و هزینه مجدد  خواهیم بود. اما در صورت استفاده از پدهای کارتن پلاست، به دلیل امکان استفاده مجدد و عمر طولانی آن‌ها، در طول زمان صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها کرده‌ایم.

پد کارتن پلاست در مقابل رطوبت و در مواجهه با مواد و مایعات شیمیایی مقاوم هستند ولی ور‌ق‌های مقوایی خراب می‌شوند و از بین می‌روند بنابراین ممکن است در صورت استفاده در حمل و نقل و یا در انبار، موجب شکسته شدن بار شوند. تنوع رنگ ورق‌های پلاستیکی بسیار بالا است و می‌توان در هر رنگی آن‌ها را سفارش دارد اما ورق‌های مقوایی معمولاً در دو رنگ سفید و قهوه‌ای در بازار وجود دارند. ورق‌های جدا کننده کارتن پلاست، دوست‌دار طبیعت هستند. در مقابل در تولید وررق‌های مقوایی، چندین اصله درخت قطع می‌شود. بنا به دلایل ذکر شده در بالا خرید و استفاده از پد کارتن پلاست بسیار هوشمندانه‌تر است.

خرید و سفارش لایر پد

اگر قصد دارید برای پایداری بهتر کالاهای انباشته شده در انبار، و یا حمل و نقل راحت‌تر و مطمئن‌تر، از لایر پد استفاده کنید، می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به سفارش و خرید کنید. شرکت‌های بسیاری در کشور، در زمینه تولید ورق پلاست فعالیت دارند. شما می‌توانید در صورت تمایل و اطلاع از کیفیت محصول، یک نمونه از تولید کننده و یا شرکت پخش و توزیع دریافت کنید. پس از دریافت نمونه و اطمینان از کیفیت محصول می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

برخی از شرکت‌های معتبر امکان سفارشی سازی جدا کننده کارتن پلاست را برای شما فراهم کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید ابعاد، ضخامت، رنگ و سبک کار را کاملاً سفارشی و مطابق با سلیقه و نیاز خود داشته باشید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل از سازنده بخواهید در جهت حمایت از برند محصول شما، لوگو برند شما را بر روی جدا کننده چاپ کنند. می‌توانید آدرس و مشخصات شرکت را نیز بر روی آن چاپ کنید. در صورت تمایل می‌توانید کیفیت و نوع مواد اولیه را نیز انتخاب کنید.