میوه انار یک کالای صادراتی مهم به حساب می آید. این میوه دوست داشتنی و خاص برای بسته بندی به شرایط ویژه ای نیاز دارد. یکی از نکات مهم برای بسته بندی انار، انتخاب یک بسته بندی مناسب و ارزان می باشد. جعبه انار کارتن پلاست بهترین جعبه بسته بندی برای صادر کردن و توزیع این محصول است. ولی آیا تا بحال چیزی درباره کارتن پلاست شنیده اید ؟ آیا می دانید این نوع بسته بندی چه مزایا و ویژگی هایی دارد ؟ در ادامه به این پرسش ها، پاسخ می دهیم و همچنین با نحوه خرید این محصول نیز بیشتر آشنا می شویم.

همه چیز درباره کارتن پلاست

کارتن پلاست محصولی است که شاید بارها با آن روبرو شده باشید. از جمله مواد تشکیل دهنده این محصول می توان به پلی پروپیلن اشاره کرد. جعبه انار کارتن پلاست در اصل ورقه های پلاستیکی هستند که در موارد بسیاری به ویژه بسته بندی انار، مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول در بازار دارای نام های متفاوتی مانند شیت پلاست، پلاست پک، هالو پروفیل شیت، کروگیت پلاستیک شیت و پلاست شیت می باشد. برای تولید کارتن پلاست معمولا از روش اکستروژن ( اتصال دو ورقه مسطح خارجی توسط تعدادی صفحات باریک عمودی یا همان فلوت ) استفاده می شود. کارتن پلاست یا بسته بندی های پلاستیکی این امکان را به شما می دهند تا انواع محصولات را به طرق مختلف محافظت، نگهداری، ذخیره و حمل کنید.

این محصول بسته به اندازه قطر و سایز ورقه ها و یا رول بودن دارای انواع مختلفی است. این محصول تنها به عنوان جعبه انار کارتن پلاست شناخته نمی شود. همانطور که گفته شد، کارتن پلاست دارای کاربردهای بسیاری است. از جمله این کاربرد ها می توان به مواردی مانند صنعت ساختمان سازی ( که معمولا برای بتن ریزی و قالب بندی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. )، خودرو سازی ( معمولا به عنوان کفی صندوق عقب، زیرسازی صندلی ها، عایق صدا و … کاربرد دارد. )، صنعت بسته بندی ( بسته بندی میوه و سبزیجات و اقلام مختلف فروشگاهی و … )، تبلیغات و تابلو، روزنامه دیواری، صنعت دامداری و کشاورزی، پوشش و سقف، سقف های کاذب و ….. اشاره کرد.

 

هر آنچه از یک کارتن پلاست انتظار می رود

جعبه انار کارتن پلاست دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر محصولات در زمینه بسته بندی، متمایز می کند. در هنگام خرید کارتن پلاست جهت بسته بندی انار، باید حتما تمامی این ویژگی ها در نظر گرفته شوند و مورد توجه قرار بگیرند. ویژگی های کارتن پلاست به صورت زیر است :

  • سبک بودن : اقلام بسته بندی پلاستیکی وزن کمی دارند و به همین دلیل نیز حمل و جابجایی آنها توسط پرسنل و کارگران و مصرف کنندگان، بسیار آسان می باشد.
  • ضد آب و ضد رطوبت : یکی دیگر از ویژگی های کارتن پلاست، ضد آب بودن آن است. با این قابلیت شما می توانید به راحتی آنها را شستشو دهید. با استفاده از این بسته بندی تمامی نگرانی های موجود در رابطه با از بین رفتن محصولات با رطوبت و آب، از بین می رود.
  • عایق صوتی و حرارتی : از این محصول را می توان به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز مورد استفاده قرار داد.
  • دوام : زنجیرهای پلیمری طولانی که مواد اولیه این محصول را تشکیل می دهند، شکستن آن را بسیار دشوار می کنند. جعبه انار کارتن پلاست قابلیت تحمل فشار زیاد را دارد. بنابراین برای بسته بندی محصولاتی مهم و با ارزش مانند انار، مناسب است.
  • بهداشت : کارتن های پلاست برای بسته بندی محصولات و مواد غذایی و حتی داروها ایده آل هستند. چرا که در ساخت آنها از هیچ گونه ماده شیمیایی مضر و خطرناک استفاده نشده است.
  • امنیت : این نوع بسته بندی ها از مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت و یا حتی سرمای زیاد برخوردار می باشند. این محصول همچنین در برابر مواد شیمیایی نیز از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.
  • انعطاف پذیر : استفاده از پلی پروپیلن در ساخت کارتن پلاست، خاصیت انعطاف پذیری بالایی به این محصول بخشیده است که باعث می شود به راحتی خم و لوله شود و همچنین از شکستن آن جلوگیری می کند.
  • شستشوی آسان : این جعبه بسته بندی به راحتی قابل شستشو بوده و از آنجایی که از قابلیت ضد رطوبت و ضد آب برخوردار است، نگرانی های موجود در رابطه با جذب آب و از بین رفتن محصولات را از میان می برد.
  • قابلیت استفاده مجدد یا بازیافت : مهم ترین ویژگی این محصول، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از آن می باشد.

این نوع جعبه بسته بندی انار دارای ویژگی های دیگری مانند برش آسان، قابلیت چاپ بر روی آن، بدون بو، عدم استفاده از مواد سمی، دارای استاندارد جهانی، تنوع در رنگ و اندازه، مقرون به صرفه بودن، مقاوم در برابر خوردگی، مقاوم در برابر ضربه، غیر قابل اشتعال و …. است.

خرید جعبه انار کارتن پلاست

از اهمیت بالای کارتن پلاست برای بسته بندی محصولاتی مانند انار، مطلع شدید. در ارتباط با بسته بندی انار نکاتی وجود دارند که باید حتما در نظر گرفته شوند. برای مثال، تکنولوژی ساخت بسته بندی باید با ساختارهای تولید بسته بندی در کشور تطابق داشته باشد، با مراحل پس از تولید، حفظ و نگهداری و عرضه و توزیع هماهنگی های لازم انجام شده باشد و همچنین تمامی موارد بهداشتی و زیست محیطی نیز در ارتباط با بسته بندی رعایت شده باشد. با تهیه کارتن پلاست می توانید با اطمینان خاطر برای بسته بندی انار یا هر محصول دیگری اقدام نمایید.

اگر قصد صادرات محصول خود را دارید، استفاده از جعبه انار کارتن پلاست بهترین گزینه برای شما می باشد. ولی کارتن پلاست را چگونه و از کجا می توان تهیه کرد ؟ یافتن یک تامین کننده بسته بندی اولین اقدامی  است که باید برای بسته بندی و صادرات محصول خود انجام دهید. قیمت این محصول به عواملی مانند میزان مقاومت، میزان کیفیت، ضد آب بودن، انعطاف پذیری، سبک بودن، ضخامت، ابعاد و اندازه و … بستگی دارد. اگر به دنبال یک تامین کننده ایده آل برای خرید جعبه انار کارتن پلاست هستید، می توانید به ایران کارتن پلاست اطمینان کنید.